Det er i dag usikkert, men

Vi kan risikere rekordhøye strømpriser i løpet av høsten og vinteren. Dette etter at 2020 ble et uvanlig år, med lav pris, har strømmen blitt dyr i 2021. Blant årsakene er varmt vær med mindre nedbør og lite vind, i tillegg til et betydelig hopp i CO₂-kvoteprisene i Europa og langt høyere priser på kull og gass, samt ny kabel til England

Snittprisen på strøm i Sør-Norge har ligget på godt over én krone kilowattimen i noen tid, i dag litt under , men stiger kanskje videre til nye rekordnivå i løpet av vinteren.

Selve strømprisen utgjør bare en del av den samlede kostnaden for strøm. På regningen kommer det også et påslag til strømselskapet, elavgift, Enova-avgift og merverdiavgift, samt nettleie til nettselskapet.

Dette medfører at foreningen med dagen pris på 1,50- pr KW taper penger på å tilby medlemmene strøm på brygger og opplags plass. I tillegg forsvinner det lille påslaget vi har som brukes for å vedlikeholde el anlegget som er disponibelt til medlemmene

Det gis derfor et betinget varsel på ny strøm pris pr 1 oktober 2021.
Prisen pr kilowatt kan fra 1 oktober være opptil 2,50 kroner pr KW.

NB Betinget varsel siden styret vil vurdere strømprisen nøye fremover, og justere etter markedet.